…
Play

Kunder tycker till!

Vi på Stanley vill alltid bli bättre. Vi inser också hur viktigt det är att vi på djupet förstår våra kunders behov och förväntningar på oss. Vi har genomfört ett stort antal djupintervjuer med våra kunder och vi har fått en tydlig bild om vad vi gör bra och hur vi kan bli ännu bättre. Vi jobbar löpande med dessa insikter för att förändra och förbättra våra processer och beteenden.

Jag, Anna Johansson, leder förbättringsarbetet och vi jobbar aktivt tillsammans genom företaget för att göra vardagen enklare för våra kunder.

arrow down

Personalen är underbar

”Vi är jättenöjda! Er personal är kunniga, serviceminded, de tar ägarskap och är duktiga på att bemöta våra kunder. De är bra på att återkoppla, de är snabba och kan sitt jobb. Alla är underbara.”

Det handlar om människor

”Er produkt är hårdvara men det handlar i mångt och mycket om relationer. Det är relationerna som har betydelse för hur det fungerar. Det faller ut på de personer, som vi har närmast och hur de kan tillfredsställa våra behov.”

Ni finns där vi behöver er

”Positivt är att ni finns där vi behöver er sett till vår Europeiska marknad och vår hemmamarknad i 6 länder och att vi kan få liknande leveranskvalité på alla marknader.”

Fantastiska medarbetare

”Era medarbetare är fantastiska och jag är jättenöjd, supernöjd med er! De är aldrig några problem, ni kan ta saker direkt, ni håller mig informerad och ni kan trolla med knäna.”

Jag får alltid återkoppling

”Det är inget betungande för mig att få frågor från verksamheten. Jag är ofta mellanhand, så för mig är det viktigt att det inte blir några långbänkar när jag ställer frågor till er. Det är mycket skönt att kunna släppa en grej och att jag slipper behöva vänta på svar.”

Visa alternativen

”Visa exempel på kund som har någonting annat. Jag sitter och funderar på om det finns något annat som är bättre. Ta oss ut i Europa och visa på de goda exemplen, som ni har och förbättra er proaktivitet. Vi behöver någon som tar höjd och ser vart vi är på väg på 3-5 års sikt.”

…
arrow down

En kontaktyta

”Vi saknar EN kontaktyta in. Det är inte proffsigt att vi behöver vända oss till tre olika. Om det skall vara smärtfritt och bra skall vi inte behöva tänka på vem vi vänder oss till. Vi har så stora anläggningar och vi möter många nya människor.”

Förbättra återkopplingen

”Vi kan lägga en beställning och sedan släpper man det själv. Sedan kan det gå två månader och plötsligt kollar man upp vad som har hänt. Vi får stå med hundhuvudet mot verksamheten om vi inte har koll.”

För mig är ni ett företag

”Jag bryr mig inte vilken avdelningen det är d v s om det är Sälj, Installation eller Service. Att ni agerar som ETT företag och inte som flera olika avdelningar och pratar och ser oss som EN kund, är jätteviktigt.”

Proaktivitet

”Vi uppskattar när någon kommer tillbaka och säger ”har ni tänkt till ordentligt, vi föreslår detta istället.” Det ökar förtroendet. Säg till i förväg och inte i efterhand.”

Ligg ett steg före

”Jag vill ha råd som möter upp mina behov med en realistisk behovsanalys. Föreslå en lösning som utvecklar vår verksamhet och föreslå en lösning jag verkligen behöver och får oss att bli bättre.”

Minimera förluster

”Vi jobbar jättemycket med ständiga förbättringar. Vi vill se mönster för att kunna bli bättre. Vi önskar att ni tar fram och visa vad som är problem och att vi tillsammans bygger KPI träd och jobbar bort förlusterna innan de uppstår.”

…